3D-designere, re-paintere og rute- & scenariebyggere søges

Da der efterhånden melder sig mange ønsker om såvel materiel som objekter og alt muligt andet til RailWorks søger vi folk m/k som har lidt evner indenfor 3D-modellering til togsimulatorer, folk som kan finde ud af at re-painte og folk som bygger ruter og udvikler scenarier. Kort sagt alt!
Arbejdstid: Den bestemmer du selv.
Løn: Tilfredsstillelsen ved et veludført arbejde bærer lønnen i sig selv 🙂 – bonus i form af brugernes glæde ved at få objekterne tilgængelige kan forventes 🙂 .

Kvalifikationer (3D-designere):
Du skal kunne lave 3D-elementer som kan bruges i RailWorks. Da vi mangler alt lige fra et firkantet skilt til avancerede lokomotiver kan vi bruge stort set alle, bare man kan lave en kugle som ligner en kugle eller en terning der ligner en terning, men du skal med tiden gerne arbejde på at udvikle dine evner 🙂

Kvalifikationer (re-paintere):
Målet er at du skal kunne ommale forskelligt materiel til noget dansk, eller hvad der ellers er behov for – og hvad du har lyst til.

Kvalifikationer (rute- & scenariebyggere):
Du skal have kendskab til editorerne i RailWorks.
Behovet for dansk-inspirerede ruter og scenarier er stort. Det kan både være mindre lokalbaner eller fantasiruter. Og til disse skal der også bruges scenarier.

Generelt for alle gælder at du skal have evnen til at kunne samarbejde og viljen til at dele viden med andre (begge veje).

Vi har på nuværende tidspunkt kontakt med enkelte udviklere indenfor de enkelte genrer, men da der netop er tale om arbejde på hobby/fritidsbasis, så vil det altid være begrænset hvor meget tid den enkelte kan afsætte til sådanne projekter. Vi kan derfor aldrig få for mange her i vores lille community.

Som sagt i indledningen; Tilfredsstillelsen ved et veludført arbejde bærer lønnen i sig selv. Og der er tale om en rent hobbybaseret indsats, på frivilligt basis, uden nogen form for honorarer. Men vi håber på at kunne hjælpe, støtte og vejlede hinanden, så vi alle hver især kan få fornøjelsen af et godt sammenhold og udbyttet derfra i form af alt muligt til vores fælles hobby.

Vi har en forventning om, at dine arbejder skal kunne downloades her fra sitet. Du bør derfor lige kaste et blik på betingelserne i Regelsæt for download.

Du kan bare gå i gang…
men for at ikke flere kommer til at lave den samme ting, så er det en god idé at skrive lidt om hvad du vil i Udviklerrummet på vores forum. Du er også velkommen til at kontakte Admin-gruppen.

4 tanker om “3D-designere, re-paintere og rute- & scenariebyggere søges”

  1. Hej ! Er ny bruger. Har siddet en lille uges tid og bygget rute i Railworks 2, som snart er klar til at udgive i version 1.00. Har dog det problem, kan ikke helt finde ud af at exporter den i scenery fil i RW 2. Kan dog .zip dem fra ruter og install manuelt hvis man kan det. laver backup på den måde. Har bygget 3D scenery i 10+ år, så er meget erfaren, er dog ikke helt god til det tekniske, men det har man jo folk til .-) vil meget gerne med i DANSK udviklergruppe til RailWorks 2. Tænkte jeg kunne udgive min rute her om et par dage, men du kunne måske lige se på den inden. ? Mvh John Email : john1966olsen@gmail.com

  2. Hej ! Er ny bruger. Har siddet en lille uges tid og bygget rute i Railworks 2, som snart er klar til at udgive i version 1.00. Har dog det problem, kan ikke helt finde ud af at exporter den i scenery fil i RW 2. Kan dog .zip dem fra ruter og install manuelt hvis man kan det. laver backup på den måde. Har bygget 3D scenery i 10+ år, så er meget erfaren, er dog ikke helt god til det tekniske, men det har man jo folk til .-) vil meget gerne med i DANSK udviklergruppe til RailWorks 2. Tænkte jeg kunne udgive min rute her om et par dage, men du kunne måske lige se på den inden. ? Mvh John Email : john1966olsen@gmail.com

  3. Hej John og velkommen til.

    Det lyder jo rigtig spændende, det som du skriver her. Især stykket med scenery lyder i mine ører rigtigt godt, fordi vi har jo stort set ikke rigtigt noget dansk.

    Man KAN godt pakke den med zip, men det er en dårlig løsning, når nu RW2 er så flink at hjælpe en. Det du skal gøre, er at vælge Packager, når du har startet RW2 menuen op. Der kan du vælge din rute. Der vil sikkert også være en del assets (Scenery), som skal med, hvis du har lavet noget selv eller andre 3. parts. Sæt et flueben ud fra det, som du har brugt. Så opretter den en RWP fil, som er nem at installere igen. Det kan være svært at huske det hele, men det kan der testes for. Jeg er sikker på, at både Knud og jeg godt vil se på den inden du udgiver den. Hvis den er under 10 Mb, så send den på mail til Admin-gruppen (link i teksten ovenoven), eller hvis den er større, så send os en mail, og vi finder ud af noget 🙂

    Har du flere spørgsmål og lign. så brug gerne vores forum.

  4. Hej John og velkommen til.

    Det lyder jo rigtig spændende, det som du skriver her. Især stykket med scenery lyder i mine ører rigtigt godt, fordi vi har jo stort set ikke rigtigt noget dansk.

    Man KAN godt pakke den med zip, men det er en dårlig løsning, når nu RW2 er så flink at hjælpe en. Det du skal gøre, er at vælge Packager, når du har startet RW2 menuen op. Der kan du vælge din rute. Der vil sikkert også være en del assets (Scenery), som skal med, hvis du har lavet noget selv eller andre 3. parts. Sæt et flueben ud fra det, som du har brugt. Så opretter den en RWP fil, som er nem at installere igen. Det kan være svært at huske det hele, men det kan der testes for. Jeg er sikker på, at både Knud og jeg godt vil se på den inden du udgiver den. Hvis den er under 10 Mb, så send den på mail til Admin-gruppen (link i teksten ovenoven), eller hvis den er større, så send os en mail, og vi finder ud af noget 🙂

    Har du flere spørgsmål og lign. så brug gerne vores forum.

Skriv et svar