Forfatter Emne: Fejl og mangler i det nye forum  (Læst 14491 gange)

Bab

• Gæst
Fejl og mangler i det nye forum
« Dato: 31. Oktober 2011, 14:50:27 »
Det skarpe øje har nok lagt mærke til, at vi har udskiftet forumet med et andet  ;)

Vi var nød til at få det op at køre hurtigt, så der vil komme ændringer hen af vejen. Hvad man kan i dag, kan man måske ikke i morgen og ligeledes vil der blive tilføjet nye ting.
Men da det er nyt for os og samtidig har vi overført det gamle forum til det nye, så vil der jo altid være nogle fejl og mangler. Og der kommer I så på banen.

Finder i nogle fejl eller mangler, så skriv dem her og så vil vi forsøge at rette dem hurtigst muligt. Ønsker er også velkomne.

Af "småting" kan nævnes, at alle indlæg står som rettet af guest tilbage i 1970. Det skyldes konverteringen fra phpBB til SMF.
Der vil være nogle indlæg, som er rettet af enten Knud eller jeg selv. Det skyldes, at formatet til billeder og youtube videoer er forskelligt fra det forrige forum.
Forkerte Youtube link vil se sådan her ud: [youtube:urx1ypjq]http://www.youtube.com/watch?v=ViDeO1234[/youtube:urx1ypjq]. Korrekt visning vil være sådan her: [youtube ]http://youtube.com/watch?v=ViDeO1234[/youtube] (Tilføjet et ekstra mellemrum for at kunne vise forskellen.

Billeder skal ikke længere have Http:// foran. Hvis de har det, så bliver de ikke vist.
Alle link til videoer og billeder vil blive rettet løbende, men skriv gerne hvis i støder på nogle, som vi skulle have glemt.

Og så kan forskellige fora forskellige ting. Og vi vil gerne gøre det så brugervenlig som muligt. Samtidig kan der også være plads til andre nytteting. Her tænker jeg på pointgivning for gode indlæg, avatars og mulighed for at vælge eget tema. Ting som muligvis kommer i fremtiden. Kom med jeres ønsker.

Bab

Offline sernung

• ?
  • *
Sv: Fejl og mangler i det nye forum
« Svar #1 Dato: 31. Oktober 2011, 16:40:27 »
Det ville være en stor hjælp hvis de forskellige scenarioers (aktiviteter) kunne blive lagt ind under den respektive rute de tilhører. Det ville gøre det væsentligt mere overskueligt.

Hilsen
Sernung  :)

Bab

• Gæst
« Svar #2 Dato: 31. Oktober 2011, 20:02:44 »
Ideen er nu ikke så dum. Men vi har jo ikke alle ruter liggende, så der vil stadig være en del scenarier som vil ligge rodet sammen.

Bab

Offline Knud

• Administrator
  • ?
« Svar #3 Dato: 31. Oktober 2011, 23:00:40 »
Jeg synes også umiddelbart at det lød som et fornuftigt forslag, og i praksis kunne vi lave scenariekategorier som matcher ruterne. Det ville så bare betyde, at der måske var flere ruter, hvor der kun var en enkelt eller sket ingen scenarier,og det ville måske heller ikke være så hensigtsmæssigt.

De elementer som jeg har lagt til download har jeg forsøgt at give nogle nøgleord. Fx så er alle scenarier som er til Albula-linjen påført et nøgleord, som netop henviser til den rute, og ved klik på dette, så får man en liste over alt download på sitet til den rute. Det er nok det nærmest vi kan komme i øjeblikket med at kategorisere scenarierne under en rute. Vores downloadsystem giver desværre ikke så mange andre muligheder.
Mvh
Knud
RW-DK

Banebørsten

• Gæst
« Svar #4 Dato: 26. November 2011, 22:18:23 »
Wauw nice forum - det nye her!

Men hvorfor søren har i skiftet?

Nå, men jeg kan se at min "underskrift" ikke er med her i dette indlæg, er det en forumfejl eller er det noget jeg skal ændre selv?

PS. Jeg kan ikke komme ind i hverken Vejledninger eller Dovnload, skulle det ikke virke nu?

Hilsen Per
« Senest Redigeret: 26. November 2011, 22:44:48 af Banebørsten »

Offline Knud

• Administrator
  • ?
« Svar #5 Dato: 26. November 2011, 23:49:55 »
Wauw nice forum - det nye her!

Men hvorfor søren har i skiftet?
Ganske enkelt fordi fælleslogin mellem det gamle forum og nyhedssitet ikke kunne bruges efter en softwareopdatering.

Nå, men jeg kan se at min "underskrift" ikke er med her i dette indlæg, er det en forumfejl eller er det noget jeg skal ændre selv?

Det har du åbenbart fået ordnet nu :)

PS. Jeg kan ikke komme ind i hverken Vejledninger eller Dovnload, skulle det ikke virke nu?

Jo, det skulle virke fint. Har du stadig problemer?
Ellers så prøve at gå lidt frem og tilbage mellem nyheder og forum... du skulle gerne være logget ind begge steder når du gør det?
Mvh
Knud
RW-DK

Offline Railfriend

• ?
  • *
  • Tom
« Svar #6 Dato: 29. Juli 2014, 09:21:45 »

Kære redaktører!

Jeg sendte en intern besked, men ikke vises i de sendte beskeder og modtaget noget svar. Jeg ved ikke, hvad der er galt.

Tak!

Offline Knud

• Administrator
  • ?
« Svar #7 Dato: 29. Juli 2014, 19:40:48 »
Jeg har sendt en test. Den er i min "Sendte beskeder" og de øvrige beskeder jeg har sendt har også virket...

Har du husket at markere at der skal gemmes en kopi ?
Mvh
Knud
RW-DK

Offline diegomurl

• ?
  • *
RSS Grraffiti Alternatyve
« Svar #8 Dato: 2. Februar 2017, 14:43:17 »

Spam slettet - bruger og IP er bandlyst

/Knud
« Senest Redigeret: 2. Februar 2017, 18:40:07 af Knud »

Offline Ghosttrain