Köblitzer Bergland

Aerosoft/TrainWorld er nu også på banen med add-ons til RailWorks

Add-on “Im Köblitzer Bergland” er en videreudvikling af freeware ruten Altenburg – Wildau fra den hollandske udvikler Siegfried Derks, bedre kendt under sit kunstnernavn SAD.

Ruten er i dag til salg som download. En boxed version forventes klar den 28/7.

Geografisk placeret et sted i vesttyskland i området Trier, har udvikleren tilbragt to år med kun ét mål: at bygge en fantasirute, som fremstår som i en tidsmæssig nutidig virkeligheden et eller andet sted i Tyskland. Han har bygget mere end 1000 forskellige 3D-modeller som beriger den virtuelle verden. Og i hver landsby har tilført en individuel kirke, hvilket bidrager betydeligt til opfattelsen af at her er ​​en virkelig verden. I byen Altenburg – ikke at forveksle med byen i Thüringen – er en kopi af katedralen i Trier.

En stor indsats er der blevet lagt i at få en realistisk vegetation. Rækker af ukrudt giver et levende billede på venstre og højre side af sporene. Regionens landbrug fra majsmark til plantagen,  og marker med korn- og sommerblomster, alt , som kan findes i et rigtigt landskab, findes også her. Enge fulde af røde valmuer give dig fornemmelsen af sommer. Og efteråret lover en rig vin, bær og æble høst.

Add-on’en beskriver perioden efter 2000,  hvor mange jernbanestrækninger er opgivet og ligger og rådner eller andet sted. På det, som engang var jernbanestationer, kan du se spor der ligger under ukrudt venter på at blive transporteret til stålværket. Strækninger med ballast, hvor der engang var spor, ligger skinnernen nu ved siden af og ruster. Moderne standard-busskur ved siden af ​​det gamle ankomstbygning med tilmuret vinduer, nedlagt som ofre for den moderne bustransport. Sikringsanlæg med itugåede ruder, som ingen længere behøver, fordi teknikken har samlet alt i et centralt omstillingsbord. Tilgroede godsekspeditionsskure står som en påmindelse om, at der var en tid, hvor jernbanen foretog godstransporten.

Alt, der minder os jernbaneentusiaster om jernbanens forgangne storhedstid viser denne add-on. Men ingen grund til vemodighed. Livet går videre. Natur erobrer tabte terræn tilbage.

Bliv fortryllet af rejsen på den mere end 30 km lange dobbeltsporede elektrificerede hovedlinje og de 25 km delvis elektrificeret sidebane. Oplev de mange kærligt udformede scener på begge sider af sporene. Oplev Museumsbanen, som på rustne skinner fortsat holdes i live af medlemmerne i en aktiv forening.

Kør på den elektrificerede hovedstrækning, der byder på mange udfordringer: ubevogtede overgange, stigninger og hastighedsændringer som vil kræve din fulde opmærksomhed. Udforsk sidebanen på en afslappet køretur. Det smukke landskab i Köblitz bjergland. Oplev stress ved at overholde tidsplanen en moderne RegionalExpress og alligevel respektere alle signalerne.

På de mange sidespor kan man skabe nogle interessante scenarier. Derved er  jernbanedrift i alle dens facetter en mulighed. Udvikleren Jan Bleiß har placeret signaler de rigtige steder og Mathias Gundlach og hans team har bidraget med en revideret og korrigeret udgave af tyske formsignaler. Fra German Railroads flåde vil følger to versioner af BR143, en KÖF II (BR 323), mint-farvede n-vogne og en førerbar BDnzrf-styrevogn.

* Forventet udgivelsesdag 21/4-2011**
** Ny dato 27/6-2011.
*** Ny forventet dato: 21/7-2011
**** Releasedato for box-versionen: 28/7-2011 – downloadversionen er frigivet
http://www.shop.aerosoft.com/

Artikel oprindelig publiceret: 6. apr 2011 22:57 – redigeret 18. juli 2011 22:50

30 tanker om “Köblitzer Bergland”

  1. Den ser spændende ud og hvis info’en holder, så er det et “must buy”

    25 Euro (190 kr) for en rute, masser af objekter, og det bedste fra 3 pakker fra GR. Gad vide om man må bruge objekterne i egne ruter. SAD har jo nogle strenge krav, hvad det angår.

  2. Den ser spændende ud og hvis info’en holder, så er det et “must buy”

    25 Euro (190 kr) for en rute, masser af objekter, og det bedste fra 3 pakker fra GR. Gad vide om man må bruge objekterne i egne ruter. SAD har jo nogle strenge krav, hvad det angår.

  3. SAD har jo de krav, fordi han vil kunne løbende opdatere hans objekter. Når der nu er tale om en kommerciel add-on, så kan jeg ikke forestille mig at han længere skal kunne opdatere dem. De er jo med i ruten.

    Jeg kan ikke forestille mig, at du ikke må bruge dem. Men du må givet ikke pakke dem med i din rute, hvilket så vil betyde, at de som vil køre på din rute også er nødt til at købe denne rute. Men som du selv siger, så er ruten jo et “must buy” 🙂

    Jeg har selv i forvejen købt dem fra GR. Men jeg har ikke den orange KÖF. Så selv om det er et “repaint” så er den stadig lidt ny 🙂

  4. SAD har jo de krav, fordi han vil kunne løbende opdatere hans objekter. Når der nu er tale om en kommerciel add-on, så kan jeg ikke forestille mig at han længere skal kunne opdatere dem. De er jo med i ruten.

    Jeg kan ikke forestille mig, at du ikke må bruge dem. Men du må givet ikke pakke dem med i din rute, hvilket så vil betyde, at de som vil køre på din rute også er nødt til at købe denne rute. Men som du selv siger, så er ruten jo et “must buy” 🙂

    Jeg har selv i forvejen købt dem fra GR. Men jeg har ikke den orange KÖF. Så selv om det er et “repaint” så er den stadig lidt ny 🙂

  5. Objekt pakken kan også ligge til download på hans side, så den kan hentes derfra. Det er jo som sådan det eneste krav han stiller til hans objekter. Det gør det bare besværligt at arbejde med, fordi han kan lave rettelser, som vil se forkert ud i en allerede færdig rute.

  6. Objekt pakken kan også ligge til download på hans side, så den kan hentes derfra. Det er jo som sådan det eneste krav han stiller til hans objekter. Det gør det bare besværligt at arbejde med, fordi han kan lave rettelser, som vil se forkert ud i en allerede færdig rute.

  7. Det tror jeg ikke kommer på tale når det er en kommerciel rute.
    Jeg tror hverken Aerosoft eller Aerosofts kunder kan leve med at de skal downloade noget ekstra før et produkt der er købt og betalt vil kunne virke.

  8. Det tror jeg ikke kommer på tale når det er en kommerciel rute.
    Jeg tror hverken Aerosoft eller Aerosofts kunder kan leve med at de skal downloade noget ekstra før et produkt der er købt og betalt vil kunne virke.

  9. Det var også i forhold til egne ruter, som bruger de objekter. Hvis kravet er, at man skal købe en hel pakke, så bør man undgå at bruge objekterne i egne ruter.

  10. Det var også i forhold til egne ruter, som bruger de objekter. Hvis kravet er, at man skal købe en hel pakke, så bør man undgå at bruge objekterne i egne ruter.

  11. Hvis man alligevel gør, så bør det i hvert angives meget tydeligt, at denne rute kræves.
    Og det kan jo være en fordel. Hvis man har den kommercielle rute, så skal man ikke tænke på at man ellers skulle downloade og installere flere forskellige pakker for at få freeware-ruten til at virke. Så der er helt klart både fordele og ulemper ved begge løsninger.

  12. Hvis man alligevel gør, så bør det i hvert angives meget tydeligt, at denne rute kræves.
    Og det kan jo være en fordel. Hvis man har den kommercielle rute, så skal man ikke tænke på at man ellers skulle downloade og installere flere forskellige pakker for at få freeware-ruten til at virke. Så der er helt klart både fordele og ulemper ved begge løsninger.

  13. Jeg betragter en rute, hvor man skal købe noget, om det så er en anden rute eller objekter, som værende en købe add-on. Freeware ruter skal være freeware og fri for alle former for køb.

  14. Jeg betragter en rute, hvor man skal købe noget, om det så er en anden rute eller objekter, som værende en købe add-on. Freeware ruter skal være freeware og fri for alle former for køb.

  15. Jeg fandt ud af, at der både er en “Im Köblitzer Bergland” og en “Im Köblitzer Bergland Expansion Pack”, og så blev jeg nødt til at sende et spørgsmål til Aerosoft, som giver følgende svar:

    Udvidelsespakken er en udvidelse til “Im Köblitzer Bergland” og kræver derfor også “Im Köblitzer Bergland”.

    Begge vil blive vist på Aerosofts webshop rundt i slutningen af ​​maj. Datoen ligger ikke fast. Softwaren vil også være tilgængelige for download, men downloads kan du ikke pre-order. De er kun tilgængelige i systemet, hvis de er udgivet.

  16. Jeg fandt ud af, at der både er en “Im Köblitzer Bergland” og en “Im Köblitzer Bergland Expansion Pack”, og så blev jeg nødt til at sende et spørgsmål til Aerosoft, som giver følgende svar:

    Udvidelsespakken er en udvidelse til “Im Köblitzer Bergland” og kræver derfor også “Im Köblitzer Bergland”.

    Begge vil blive vist på Aerosofts webshop rundt i slutningen af ​​maj. Datoen ligger ikke fast. Softwaren vil også være tilgængelige for download, men downloads kan du ikke pre-order. De er kun tilgængelige i systemet, hvis de er udgivet.

  17. Ja, lige som ved andre større anlægsarbejder må man nok påregne nogle mindre forsinkelser i forhold til de oprindelige planer. Men jeg tror at de slipper for dagbøder 🙂

  18. Ja, lige som ved andre større anlægsarbejder må man nok påregne nogle mindre forsinkelser i forhold til de oprindelige planer. Men jeg tror at de slipper for dagbøder 🙂

  19. Schweitzerne er ikke en pind bedre. SBB Strecke Pfäffikon SZ – Landquart var først planlagt til februar, så april og nu står der juni (og ikke noget årstal)

  20. Schweitzerne er ikke en pind bedre. SBB Strecke Pfäffikon SZ – Landquart var først planlagt til februar, så april og nu står der juni (og ikke noget årstal)

  21. Oplyste forventede udgivelsesdato er nu sat til 21/7-2011.
    Aerosoft har annonce for produktet i senest enummer af Train Sim Magazin, og magasinet har også annonceret at den kommer en artikel om den i næste nummer, så jeg tror at den er på trapperne, men om det lige bliver den 21/7 kan kun tiden vise.

  22. Oplyste forventede udgivelsesdato er nu sat til 21/7-2011.
    Aerosoft har annonce for produktet i senest enummer af Train Sim Magazin, og magasinet har også annonceret at den kommer en artikel om den i næste nummer, så jeg tror at den er på trapperne, men om det lige bliver den 21/7 kan kun tiden vise.

  23. Og som du vist (omend svagt) mistænkte, Knud, så holdt den ikke, den dato…
    Nu står der d. 27/7 2011…
    Men det lyder spændende, det addon.

  24. Og som du vist (omend svagt) mistænkte, Knud, så holdt den ikke, den dato…
    Nu står der d. 27/7 2011…
    Men det lyder spændende, det addon.

Skriv et svar