Köblitzer Bergland

18. juli 2011 30 Af Knud

Aerosoft/TrainWorld er nu også på banen med add-ons til RailWorks

Add-on “Im Köblitzer Bergland” er en videreudvikling af freeware ruten Altenburg – Wildau fra den hollandske udvikler Siegfried Derks, bedre kendt under sit kunstnernavn SAD.

Ruten er i dag til salg som download. En boxed version forventes klar den 28/7.

Geografisk placeret et sted i vesttyskland i området Trier, har udvikleren tilbragt to år med kun ét mål: at bygge en fantasirute, som fremstår som i en tidsmæssig nutidig virkeligheden et eller andet sted i Tyskland. Han har bygget mere end 1000 forskellige 3D-modeller som beriger den virtuelle verden. Og i hver landsby har tilført en individuel kirke, hvilket bidrager betydeligt til opfattelsen af at her er ​​en virkelig verden. I byen Altenburg – ikke at forveksle med byen i Thüringen – er en kopi af katedralen i Trier.

En stor indsats er der blevet lagt i at få en realistisk vegetation. Rækker af ukrudt giver et levende billede på venstre og højre side af sporene. Regionens landbrug fra majsmark til plantagen,  og marker med korn- og sommerblomster, alt , som kan findes i et rigtigt landskab, findes også her. Enge fulde af røde valmuer give dig fornemmelsen af sommer. Og efteråret lover en rig vin, bær og æble høst.

Add-on’en beskriver perioden efter 2000,  hvor mange jernbanestrækninger er opgivet og ligger og rådner eller andet sted. På det, som engang var jernbanestationer, kan du se spor der ligger under ukrudt venter på at blive transporteret til stålværket. Strækninger med ballast, hvor der engang var spor, ligger skinnernen nu ved siden af og ruster. Moderne standard-busskur ved siden af ​​det gamle ankomstbygning med tilmuret vinduer, nedlagt som ofre for den moderne bustransport. Sikringsanlæg med itugåede ruder, som ingen længere behøver, fordi teknikken har samlet alt i et centralt omstillingsbord. Tilgroede godsekspeditionsskure står som en påmindelse om, at der var en tid, hvor jernbanen foretog godstransporten.

Alt, der minder os jernbaneentusiaster om jernbanens forgangne storhedstid viser denne add-on. Men ingen grund til vemodighed. Livet går videre. Natur erobrer tabte terræn tilbage.

Bliv fortryllet af rejsen på den mere end 30 km lange dobbeltsporede elektrificerede hovedlinje og de 25 km delvis elektrificeret sidebane. Oplev de mange kærligt udformede scener på begge sider af sporene. Oplev Museumsbanen, som på rustne skinner fortsat holdes i live af medlemmerne i en aktiv forening.

Kør på den elektrificerede hovedstrækning, der byder på mange udfordringer: ubevogtede overgange, stigninger og hastighedsændringer som vil kræve din fulde opmærksomhed. Udforsk sidebanen på en afslappet køretur. Det smukke landskab i Köblitz bjergland. Oplev stress ved at overholde tidsplanen en moderne RegionalExpress og alligevel respektere alle signalerne.

På de mange sidespor kan man skabe nogle interessante scenarier. Derved er  jernbanedrift i alle dens facetter en mulighed. Udvikleren Jan Bleiß har placeret signaler de rigtige steder og Mathias Gundlach og hans team har bidraget med en revideret og korrigeret udgave af tyske formsignaler. Fra German Railroads flåde vil følger to versioner af BR143, en KÖF II (BR 323), mint-farvede n-vogne og en førerbar BDnzrf-styrevogn.

* Forventet udgivelsesdag 21/4-2011**
** Ny dato 27/6-2011.
*** Ny forventet dato: 21/7-2011
**** Releasedato for box-versionen: 28/7-2011 – downloadversionen er frigivet
http://www.shop.aerosoft.com/

Artikel oprindelig publiceret: 6. apr 2011 22:57 – redigeret 18. juli 2011 22:50