Stevens Pass

Stevens Pass ruten gennem det bjergrige Cascade Mountains har den længste jernbanetunnel i USA og er nu genskabt i en spektakulær ny rute til Train Simulator.
Stevens Pass
Passet er opkaldt efter John Frank Stevens, den første ikke- indfødte person der opdagede dette. Ruten blev åbnet i 1893 af Great Northern Railway og strækker sig fra Wenatchee ved Columbia River til Mukilteo ved Puget Sound i staten Washington , og løber gennem fire store regioner – urban , maritime Everett , landbrugssletterne mellem Lowell og Gold Bar , den skov- og bjergrige Cascades region og halvtørre østlige skråning med de allestedsnærværende frugtplantager .

The Pass var en vigtig rute for gods-og passagertrafik til vestkysten og videre til Canada og krydsede nogle af statens mest bjergrige regioner. Med store industrier i begge ender af ruten, og mange mindre banegårde og industrispor – herunder Boeings samlefabrik på Mukilteo – havde Great Northern en stor udfordring i at holde ruten åben året rundt .

Et vigtigt gennembrud i ingeniørteknik blev i 1900 realiseret med åbningen af ​​den 2,63 mile ( 4,2 km ) enkeltsporede Cascade Tunnel, som blev bygget for at undgå de problemer, der skyldes kraftige snefald om vinteren. I 1929 blev dele af banestrækningen mellem Leavenworth og Scenic justeret, og en længere erstatningstunnel – blev taget i brug samme år. Denne anden tunnel var på 7,79 miles ( 12,5 km ), forbinder Berne med Scenic Hot Springs.

På grund af sikkerhedsproblemer langs ruten og ventilationskrav i de mange tunneller gennem bjergene , er der kun tilladt 28 tog per dag at krydse passet , herunder både godstransporterer fra Boeings anlæg og det berømte Empire Builder passagertog .

Stevens Pass vej til Train Simulator er en naturskøn genskabelse af den bjergrige rute , og dækker stationer på Cashmere , Leavenmouth , Winton , Berne, Skykomish , Baring , Gold Bar og Everett, samt Boeing faciliteterne og de store industriterræn i Wenatchee og Mukilteo .

Der er også inkluderet lokomotiver og rullende materiel som ofte ses på ruten , herunder EMD GP38-2 , i ex-BN og BNSF Heritage bemalinger og en GE ES44DC diesel lokomotiv i BNSF bemaling , plus et udvalg af godsvogne og unikke laster.

Denne smukke rute gennem Cascade Mountains giver en udfordrende køretur, med stejle stigninger, langsomme løb og enkeltspornavigation klar til at teste selv de mest erfarne jernbanefolk, men med fantastiske panoramaer over Washington State som en velkommen belønning.

Der er 14 scenarier med i ruten:

  • Everett – One Time Around (Career)
  • Gold Bar Showdown (Career)
  • PA Jct to Delta Yard (Career)
  • Special Delivery Part 1 (Career)
  • Special Delivery Part 2 (Career)
  • Fruit Service Local (Career)
  • Snohomish Swap (Career)
  • Winter Hill Climb East (Career)
  • Wenatchee Local Part 1 (Career)
  • Wenatchee Local Part 2 (Career)
  • Scenic Inspection Tour Part 1 (Standard)
  • Scenic Inspection Tour Part 2 (Standard)
  • Scenic Inspection Tour Part 3 (Standard)
  • Scenic Inspection Tour Part 4 (Standard)

Skriv et svar