West Somerset Railway – Stand-alone

Den længste veteranjernbane i Storbritannien kommer til live i den smukke West Somerset Railway route, som er udgivet i dag. Og det er ikke et krav at man har TS2014 for at kunne køre denne rute

West Somerset Railway

Begyndelsen på ​​hvad der nu er en af ​​de for entusiaster mest populære bevarede jernbanerkan føres tilbage tilbage til midten af ​​1800’erne , hvor en række forslag for banestrækninger blev forelagt West Somerset , men blev ingen af ​​disse forslag blev gennemført, og der gik endnu ti år før et forslag til en jernbane i amtet blev forelagt igen. Anført af Isambard Kingdom Brunel , en tidligere ingeniør af den nærliggende Bristol og Exeter Railway ( B&ER ), blev et oplæg til at bygge West Somerset Railway forelagt .

Med åbningen for persontrafik den 31 Marts 1862, blev den en vigtig linje både for turister på vej til havet og for transporter af kul og jernmalm fra minerne og havnene i Somerset. Krysningssteder og udvidede platforme blev tilføjet i årenes løb for at håndtere det stigende antal passagerer og godstransporter, og i 1882 blev linjen blev konverteret fra bredspor til standardspor.

På trods af en Butlins feriekoloni åbnede i Minehead i 1962 blev linjen anbefalet til lukningen i British Railways Reorganiserongsrapport fra 1962 og den sidste personbefordring kørte den 2. januar 1971.

Blot en måned efter lukningen blev nedsat en arbejdsgruppe med det formål at genåbne linjen som en privatejet jernbaneinfrastruktur på grund af dens betydning for turistindustrien. Med støtte fra Somerset County Council og Minehead Railway Preservation Society, blev linjen mellem Minehead og Blue Anchor genåbnet som en veteranjernbane den 28. marts 1976  og tre år senere til Bishops Lydeard.

Med sine 20 miles, er linjen den længste normalsporsveteranjernbane i England. Den løber gennem nogle af Somersets mest maleriske landskaber. Linjen er også populær blandt entusiaster og jernbanefans på grund af samlingen af GWR og S&DJR lokomotiver og de regelmæssige besøg af lokomotiver på tur og i galla.

Med start ude ved havet på Minehead, føres linjen mod sydøst langs kysten til Dunster og Watchet inden turen går ind i landet til Williton, hvor der står den ældste signalboks på linien. Klatrende ud af Williton langs Quantock Hills – hvor passagererne kan opleve en fantastisk udsigt over Somerset landskabet – møder linjen sit højeste i Crowcombe Heathfield før nedstigning ad det stejle 81 grader fald fald til Bishops Lydeard .

Inkluderet med ruten er tre af de jernbane mest populære lokomotiver – Klasse 7F ‘ No 88 ‘ i Somerset & Dorset Joint Railway bemaling , GWR Hall Class ‘ Raveningham Hall “og BR Green Class 33 ‘ D6575 . Sammen med disse lokomotiver er passende BR Mk1 coaching materiel og GWR / BR godsvogne.

Med i ruten  er tre af  banens mest populære lokomotiver – Klasse 7F ‘ No 88 ‘ i Somerset & Dorset Joint Railway bemaling , GWR Hall Class ‘Raveningham Hall’ og BR Green Class 33 ‘ D6575’ . Sammen med disse lokomotiver er passende BR Mk1 personmateriel og GWR/BR godsvogne.

Pakken ‘West Somerset Railway’ kan købes på Steam

Der er også udgivet WSR Diesels Locos Add-On

Ruten og dieselpakken kan købes som sampak – West Somerset Railway + WRS Diesels Twin Pack – hvor der er lidt at spare i forhold til at købe dem enkeltvist.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *