Oversat fra den engelske artikel som kan ses her: https://live.dovetailgames.com/live/train-simulator/articles/article/ts-classic
Train Simulator Classic, den ultimative jernbanehobby, vender tilbage med en ny kernepakke i 2025 med tre ikoniske ruter fra den store jernbaneverden.
I denne artikel skitserer vi udbuddet i 2025 og besvarer spørgsmål om nutiden og fremtiden for vores højt elskede, længst kørende togsimulationstitel. Vi annoncerer også et nyt land, der kommer til TSC i form af et fremtidigt rute-add-on! Læs videre for at finde ud af mere.
Train Simulator Classic, den ultimative jernbanehobby, vender tilbage med en ny kernepakke i 2025, der indeholder tre ikoniske ruter fra den store jernbaneverden. I denne artikel skitserer vi udbuddet i 2025 og besvarer spørgsmål om nutiden og fremtiden for vores højt elskede, længst kørende togsimulationstitel. Vi annoncerer også et nyt land, der kommer til TSC i form af et fremtidigt rute-add-on! Læs videre for at finde ud af mere.
Udgivelsen sidste år hed ‘Train Simulator Classic 2024’. I år er det simpelthen ‘Train Simulator Classic’. Hvorfor denne ændring?
‘Classic’-mærket blev introduceret for et par år siden og afspejler TSC’s status som vores oprindelige, mangeårige togsimulator, som tilbyder en anden oplevelse og en anden appel end Train Sim World. 2024 var et skelsættende år med en række opdateringer af kernekoden og 15-års jubilæum for Train Simulator, som blev lanceret i 2009 som RailWorks. I år vender vi tilbage til det enkle »Classic«-navn på længere sigt – selvom vi måske stadig vil tilbyde alternative udgaver ved siden af »Classic«.
Hvad betyder det for hovedspillet?
Vi holder fast i den nuværende version af spilkoden. Vi arbejdede meget med kernen sidste gang, og vi føler, at den nu er stabil for de fleste spillere. At foretage yderligere kodeændringer ville igen føre os ud på en vej med potentielle forstyrrelser for spillere og udviklere, og det synes ikke at være berettiget eller fair at gøre det på nuværende tidspunkt.
Hvad er anderledes ved TS Classic denne gang? Hvad gør det interessant for spillere eller kommende spillere?
En stor forskel denne gang er inkluderingen af Partner Developer-rute- og lokomotivindhold i kernepakken. Som mange andre spil har TSC inkluderet komponenter udviklet af eksterne udviklere mange gange i årenes løb, helt tilbage til RailWorks i 2009. Dette års version er usædvanlig, fordi den indeholder to komplette ruter med lokomotiver, som er helt udviklet af tredjepartsudviklere.
Så hvad vil blive inkluderet i TSC, og hvorfor vil tredjepartsruter være en del af det?
I tråd med temaet »Classic« vil TSC præsentere tre ruter fra vores traditionelle TSC-hjerteområder – Storbritannien, USA og Tyskland. Vores helt egen Chatham Main Line: London Victoria & Blackfriars – Dover & Ramsgate handler om pendlertrafik med et langt sporkort og masser at lave. På den anden side giver Norfolk Southern Saluda Grade fra High Iron Simulations dig ansvaret for tunge godstog, der tackler bakkerne i North Carolina, mens TSG’s Konstanz – Villingen får dig til at flytte både passagerer og gods på jernbanerne i Øvre Rhinen og Schwarzwald.
Chatham Main Line præsenteres i sin helhed fra London Victoria til Ramsgate og Dover via Faversham. Sheerness Branch er også med, ligesom London Blackfriars, i alt over 130 miles sydøstlig jernbane at udforske. Der er også et udvalg af Southeastern EMU’er, herunder BR Class 465/9 til langdistance Networker-action.
Den historiske Norfolk Southern (tidligere Southern Railway) Saluda Grade-rute strækker sig 70 miles fra Asheville, North Carolina, til Spartanburg, South Carolina, og omfatter den legendariske og skræmmende 4,7 procent jernbaneskråning, der gik op ad den østlige skråning af de storslåede Blue Ridge Mountains. Du stiger om bord på tre typer autentiske Norfolk Southern-dieseltog og oplever en ekstraordinær og mindeværdig bjergbane.
Konstanz og Villingen er forbundet med mere end 90 km naturskøn jernbane mellem byerne. Fra Konstanz starter linjen som Upper Rhine Railway, som har fulgt den store flods vej siden 1840’erne. Oberrheinbahn strækker sig hele vejen fra Mannheim ned til den schweiziske by Basel, før den skarpt drejer mod øst og følger og ofte krydser den tysk-schweiziske grænse hele vejen til Konstanz. Togene fra Konstanz mod Villingen følger denne rute helt til Singen. Du vil opleve alt dette fra førerhuset på BR111 og BR189.
Nu, hvor TS Classic er mere afhængig af tredjepartsindhold, betyder det at gøre det til en del af kerneproduktet, at vi kan fortsætte med at tilbyde opdaterede TSC-kernepakker i lang tid fremover, bygget op omkring nogle af de mest populære ruter og lokomotiver fra tredjeparter med al deres ekspertise og innovation indbygget.
Hvilken rolle spiller DTG i TS Classics liv nu? Er fokus flyttet væk fra TSC nu?
DTG er stadig engageret i TS Classics fremtid! Vi er simpelthen meget mere afhængige af det blomstrende tredjepartsudviklingsfællesskab for at bringe nyt indhold til TSC og til Steam, og vi planlægger at fortsætte med at arbejde med 3PP’er, så længe de planlægger at arbejde sammen med os. Selv i det forgangne år er vi begyndt at arbejde med flere udviklere som 3D Zug, Diesel Workshop og andre, og mange andre velkendte udviklere arbejder på nyt indhold til TSC i øjeblikket.
Faktisk er vi glade for at kunne annoncere, at vi bringer et helt nyt land til TS Classic i år: Holland! Der er lidt tid til endnu, men en helt ny rute fra Amsterdam til Hilversum er i øjeblikket undervejs og bliver en fælles produktion af DTG og Jasksoft.
Vi er spændte på at se, hvad du synes, og vi vil dele flere detaljer i fremtiden. Men her er et billede af arbejdet, som kan vække jeres appetit:
Hold øje med vores kanaler for at få flere nyheder om Train Simulator Classic-opdateringen!